maandag 1 juni 2009

Ding 23 Evaluatie

Wat waren je favoriete Dingen die je onderweg hebt leren kennen en gebruiken?
Foto's en plaatjes, want die heb ik vaak nodig op de websites.
Librarything.
De sociale netwerken: Ik ben lid geworden van LinkedIn. Facebook gebruik ik vaker dan vroeger en zelfs twitter ik! Ook al is twitter niet echt mijn ding, ik snap nu veel beter wat het is en heb mijn zus - die zich bezighoudt met onderwijsbeleid in ontwikkelingslanden - opgepord om te twitteren. Zij heeft veel behoefte aan ideeen uitwisselen en wil soortgenoten vinden voor het uitwerken van projekten.
EN verder kan ik nu mbv twitter iedereen in de SBH vertellen waar Jan uithangt!!!

Wat heeft dit leerprogramma “gedaan” met jou en met de organisatie waar je werkt?
Behalve nieuw kontakt met collega's uit FO en andere vestigingen (leuk!) meer begrip van zaken waar je al langer tegenaan hikte en die je als "moeilijk" zag: RSS bv!

Waren er dingen die je verrasten, als onverwacht resultaat van dit programma?
Dat ik een groot pleidooi hield ten gunste van twitter, tegen mijn zus!
Dat ik erg gehecht raakte aan mijn blog en nu zelfs reageer op de naam Peony....
Dat andere collega's spontaan je blog gingen volgen - andere bloggers. En dat weer anderen bang voor de cursus zijn, eigenlijk voor internet: "iedereen kan je zien en het staat er voor eeuwig op".
Dat het toch eigenlijk vooral om communicatie gaat!
Dat de wereld dichterbij komt.

Wat kan er gedaan worden om 23 Dingen te verbeteren?
Hoe precies weet ik niet, maar er moet misschien nog meer aktie worden ontlokt aan deelnemers....

En vul aan: “23 Dingen is voor mij …”
Een begin! Het topje van de ijsberg - nu moet ik er nog veel meer in duiken en oefenen.... En er komen natuurlijk ook steeds nieuwe dingen bij!

En verder:
Alle ideeen verzamelen van cursisten en onderbrengen in een plan? We hebben een nieuwe pr-medewerkster. Misschien gaat ze een communicatieplan maken en kan zij wat Dingen hierin opnemen?
Af en toe googledocs gaan gebruiken ipv word? Dan kan ik ook thuis mijn documenten gebruiken.
23 Dingen toepassen in de SBH-marketing. Dus onze marketingmedewerkster als deelneemster in de volgende groep?!
Het klantenpanel inzetten.
Hoe mobiliseer je nu collega's - en jezelf?! Je moet er mee bezig blijven, anders zakt het weer weg. En je doet er alleen wat mee als het zinnig / toepasbaar is in je werk...

Leuk boek: "Wat zou Google doen?" / Jeff Jarvis

1 opmerking:

  1. I'm impressed. Het kwartje is duidelijk gevallen. Ik heb met plezier je blog gevolgd en hoop dat ik dat kan blijven doen. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen