zondag 15 maart 2009

Ding 10 Delicious

Alweer een ding waar je uren, nee dagen, mee bezig kunt zijn.... Delicious: een gezamenlijke opslagplek voor favorieten. Je foto's kun je op het web opslaan en delen, maar je favorieten dus ook!
Ik heb een account aangemaakt en er een paar opgeslagen. (http://delicious.com/peonyhardbottle). Geen bibliotheek-sites, maar Londen-urls. In mei gaat mijn koor concerten geven in Londen en ik zit in de koorcommissie. Reis en hotel zijn geregeld. Nu nog de toeristische info - en dat is mijn taak als Londen-liefhebber.
Wat de bibliotheek betreft: ik weet dat Erwin ooit een delicious-account heeft aangemaakt voor de WIM-mers. Een virtuele vervanging van het oude "kaartenbakje" op het inlichtingenbureau. Deze denk ik: http://delicious.com/sbhaarlem er staat een link op Erwin's blog. Wordt die een beetje gebruikt Erwin? Ik dacht dat er wat problemen waren.
Toen ik even in delicious zocht op "stadsbibliotheek Haarlem" kreeg ik een aantal links die doorverwezen naar de publiekscatalogus. Leuk! Alleen jammer dat het oude profielen waren. Maar eens even overleggen hier of we die niet kunnen opheffen.

3 opmerkingen:

  1. Een virtueel kaartenbakje zou heerlijk zijn. En als generalist in de Frontoffice hebben we dat hard nodig tegenwoordig. Als alle wimmers het wachtwoord zouden weten, kan sbhaarlem's Delicious goed gevuld worden. Of gaat dat te ver? Met een hardware kaartenbakje is dat geen probleem. Wanneer gaan we beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Karin. That's the spirit. Samen (!) aan iets moois werken en dat delen met de rest van de wereld. Super!
    Jouw vraag deed me terugdenken aan de post op Jan's blog. Daarin had hij het oa. over hoe de bibliotheek kan helpen bij de voorbereiding op een reis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik bedoel niet 'vraag', maar verhaal, maar dit terzijde.

    BeantwoordenVerwijderen