maandag 23 maart 2009

Ding 11 Wiki's

Als we hier in de bibliotheek niets mee kunnen, nou dan weet ik het niet meer!
Het eerste waar ik aan dacht toen ik begon met lezen over wiki's op de 23dingen-site was: Intranet! Natuurlijk las ik dat even later al in de artikelen.... het blijft maar open deuren intrappen.
Ook voor klanten lijkt het me erg toepasbaar, maar ik weet nog niet alle ins & outs. Eerst maar eens gaan oefenen. Nou ga ik met een aantal vriendinnen naar Buitenkunst, dus dat voorbeeld van de kampeerpaklijst is naadloos op ons van toepassing. Ik heb hen het instruktiefilmpje al gemaild, maarrrrr nog geen reakties gehad.
wordt vervolgd..........

(Bytheway: er staat een dode link op http://www.webjunction.org/social-software/articles/content/438229 onder het kopje "Annotating the library": http://www.oclc.org/worldcat/web/features/default.htm)

2 opmerkingen:

  1. Ja dat is het probleem met een wiki, iedereen moet e aan bijdragen en het als iets van zichzelf gaan beschouwen. Alleen dan groeit het document en kun je het effectief inzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En w.b.t. de link. Het is een helder maar inmiddels ook wel weer oud artikel. Ik weet niet of daar nog veel onderhoud aan gedaan wordt, maar je kunt de dode link altijd even aan webjunction doorgeven.

    BeantwoordenVerwijderen